NYÁRBÚCSÚZTATÓ LECSÓ

Bár a lecsót egy igazi nyári ételnek tartják, szerintem "szezontalan". Az év bármely szakában finom és minden kisebb maradékzöldség belefőzhető. Hihetetlennek tűnhet, de tavaly főztem lecsót életemben először. Ennek igazán egyszerű oka van, az én drága Nagypapám ellenállhatatlan lecsója mellett nekem már felesleges lett volna bárminek is nekifognom. Tavalyi nyaralásunk utolsó napjaiban, hirtelen ötlettől vezérelve, életemben először, az apartmanunk kis konyhájában megmaradt zöldségeket mégis lecsónak dobtam össze. A Nagypapám feladata továbbra is a nyár végi óriási lecsóbefőzés, de az én könnyedebb verziómat is megszerette a család. Igaz, nem piros sült zsíron sülnek a zöldségek, és olyanok, mint a házi szalonna, kolbász vagy a vörösbor is hiányzik belőle, de szerintem nagyon is érdemes elkészíteni, nem csupán nyáron...


Hozzávalók:
1 nagy lilahagyma
1 nagy vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
10 dkg füstölt szeletelt bacon
3 paprika (fehér tölteni való)
1 cukkini
1/2 kg érett paradicsom
3 szál virsli
olívaolaj
tengeri só
őrölt tarkabors
3 teáskanál őrölt füstölt pirospaprika
kevés víz


A hagymákat felszeleteljük, a fokhagymát finomra aprítjuk. A szalonnát felcsíkozzuk, a paprikákat kimagozzuk és kisebb kockákra vágjuk. A cukkinit vékonyan felszeleteljük és a virslit is felkarikázzuk.

Olívaolajon megdinszteljük a hagymákat és a fokhagymát, majd hozzáadjuk a szalonnát. Pár perc pirítás után sózzuk, borsozzuk és ízesítjük pirospaprikával is. Hozzáadjuk a paprikakockákat és félpuhára főzzük. Ekkor beleszórjuk a cukkinit, a paradicsomot és a virslikarikákat is. Kevés vizet is adunk hozzá és lassú tűzön, fedő alatt, összefőzzük a lecsót. Friss kenyérrel tálalhatjuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések