EGY KISMAJOM TORTÁJA

A lumbágó kicsit hátráltatott ugyan, de végül így is sikerült még a nyaralás előtt elkészítenem Mimi majmos szülinapi tortáját! Már hónapokkal ezelőtt kitaláltam és alig vártam, hogy nekikezdhessek a kivitelezésnek! A dizájn ötlet a kedvenc majmos pizsamájáról jött, a belső az alább látható tavalyi "virágos rét" tortánál már bevált csokis-lekváros töltelék lett. A piskóta receptje innen származik, azzal a különbséggel, hogy a nyers tésztát 3 db kivajazott, sütőpapírral bélelt 18 cm - es kapcsos tortaformában osztottam szét és bő fél óra alatt sütöttem meg. (Tűpróba ellenőrzés erősen ajánlott!) A rácson kihűtött lapokat a fent említett recepthez hasonlóan én is házi lekvárral, majd csokikrémmel kentem meg. Nálunk a marcipánbevonat miatt a krém mennyiségét 150 ml tejszínre és 150 g 70 % - os kakaótartalmú csokoládéra csökkentettem. A megtöltött tortát picit hűtőben pihentettem, mielőtt nekifogtam volna a bevonatnak. A marcipán alá 100 g nagyon puha, de nem folyós vajat habosra kevertem 200 g átszitált porcukorral és egy-két kávéskanál tejszínnel vagy tejjel. Ezzel a krémmel először nagyon vékonyan bekentem a tortát, betömítve az apróbb hézagokat is, majd a krém teljes mennyiségét szépen elkentem a tetején és körben az oldalán is. Ismét egy kis hűtés következett, majd a marcipán bevonat elkészítése. A kék alaphoz kb 500 g marcipánt festettem be előző nap természetes kék festékkel, a pöttyökhöz egy kis rózsaszínt, a majom fejéhez holland kakaóport használtam színezésnek. Épp elfogyott, mire bepakoltuk a bőröndöket...


Majom torta marcipános csokis lekváros


A tavalyi torta a "virágos rét torta" fantázianevet kapta...


Majom torta marcipános csokis lekváros


Az első szülinapi tortánál már annak is örültem, hogy a torta tetejét be tudtam borítani marcipánnal. Azóta e téren sikerült a problémát elhárítani... Olasz cassata tortát gondoltam ki a kis Egyévesnek, aszalt gyümölcsös-csokidarabos ricottakrém csokis piskóták közt egy kis marcipánnal és egy szál gyertyával... mintha csak ma lett volna!


Majom torta marcipános csokis lekváros

Megjegyzések

  1. Mimi tüneményes! :) Boldog születésnapot kívánok Neki! Mama pedig nagyon ügyes, hogy ilyen klassz tortát készített! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, köszönjük a köszöntést és a dicsérő szavakat! Nagyon kedves Tőled :)

      Törlés
  2. Nagyon tündéri a kislányod, és csudaklassz tortát kapott! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi Edina :) Ha Te dicsersz meg egy tortát, na akkor az már valami :)) Örülök, ha tetszik :)

      Törlés
  3. Az en kis Tunderem!Atorta nagyon finom volt!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések