FRANCIA - ANGOL BOURBON KEKSZ

Már megint teasüti! De hát ha egyszer ez a gyengém, és különben is annyira, de annyira szeretjük! Ezt a csokis szendvicskekszet nekünk találták ki! Ebből még a boltit is képes vagyok megállás nélkül enni, hát még ezt a házit...  Korábban nem különösebben voltam tisztában az elnevezésével, mert bizony nem az alkoholhoz kapcsolódik, hanem inkább a francia királyi családhoz, de Marie-tól, akinek a receptjét megsütöttem, már ezt is tudom. Nekem túl morzsás volt a tészta, így változtattam a tej mennyiségén, a kakaós krémbe pedig, a bécsi örvény vajkrémjéből kiindulva egy kis tejszínt is cseppentettem. Bár a bourbon keksz eredetileg téglalap alakú kis szendvicsnek készül, én most kör formákat sütöttem és a Segítsütis sütipecsétekkel díszítettem. Miután bekerültek a sütőbe, csupán néhány perc kellett és már ellenállhatatlanul finoman kezdtek illatozni. Természetesen, aki akar, bourbont is tehet a krémbe, nálunk nem került bele, így Mimi is örömmel majszolhatja. Mert aki már egyedül tudja tekerni a kisbiciklit... annak bizony jár!


Angol csokis bourbon keksz


Hozzávalók (kb 13 db szendvicskekszhez):
Keksz
50 g vaj
50 g nádcukor
1 evőkanál golden syrup (ha nincs kéznél, mézzel helyettesíthető)
110 g liszt
20 g holland kakaópor
csipet só
fél teáskanál szódabikarbóna
kb 5-6 teáskanál tej
fél mokkáskanál vanília esszencia
kistálycukor szóráshoz

Krém
50 g nagyon puha vaj, de nem olvasztott
75 g átszitált porcukor
1 evőkanál holland kakaópor
2-3 mokkáskanál tejszín


A kekszhez az összes hozzávalót egybeöntöm, összegyúrom, majd lisztezett felületen egészen vékonyra, kb 3 mm vastagságúra nyújtom. Kisszaggatom a formákat, sütipecsét segítségével díszítem és egy kevés kristálycukorral meghintem. Akinek nincs sütipecsét a konyhájában, bátran szurkálja meg villával, az is nagyon szép lesz! 160 fokra előmelegített sütőben sütőpapíros tepsin bő 10 perc alatt készülnek el, rácson hűtöm ki.

A csokikrémhez az összes hozzávalót habosra keverem egy tálban, majd amikor kihűltek a kekszlapok, már indulhat is a szendvics gyártás!



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések