BAB(A)LEVES CSIPETKÉVEL

Gyerekkoromban, ha megkérdezték, mi a kedvenc ételem, vagy hogy mit szeretnék ebédre, arra mérget lehetett venni, hogy bablevest és  palacsintát kértem. Hihetetlen, de sosem untam meg. Bár a Nagyim receptje verhetetlen, ennek ellenére azt gondolom, az én verzióm is megállja a helyét. Ízletes és tápláló, s bár egy kis szalonnabőrt is dobok hozzá, mégis könnyebb, mint a hagyományos változat, és így talán még egy kispocak számára is jobban fogyasztható. Persze csipetke is kerül bele, hiszen az a legjobb része.
Bableves csipetkével



Hozzávalók:
4 szál répa
3 közepes krumpli
néhány szem gomba
esetleg karalábé vagy leveszöldség
1 db óriás fehérbab konzerv lecsepegtetve
1 db vesebab konzerv lecsepegtetve
egy darabka füstölt kolbász, karikára vágva
fél zöldpaprika, kis kockákra vágva
néhány szem paradicsom
egy darabka szalonna- vagy angolszalonna bőr
2-3 evőkanál vörösbor
darált paprika
paradicsomszósz
vegeta
bors
petrezselyem
vöröshagymakrém
fokhagymakrém

A rántáshoz:
löttyintésnyi olívaolaj
2 ek liszt
1 vöröshagyma, finomra vágva
3 gerezd fokhagyma, finomra vágva
1 kiskanál pirospaprika

A csipetkéhez:
1 tojás
1 kiskanál só
kb 10 dkg liszt

Tálaláskor ecet, tejföl


A répát, krumplit, gombát apró kockákra vágom, ha van valamilyen egyéb leveszöldségem azt is. Egy nagy fazékban takaréklángon elkezdem főzni. Majd mehet hozzá a kolbász, a bab, szalonna, zöldpaprika, paradicsom. Ízesítem petrezselyemmel, vegetával, vöröshagymakrémmel és fokhagymakrémmel. Én házi darált paprikát és paradicsomszószt is teszek bele, majd hozzá löttyintem a vörösbort is.

Olívaolajon zsemleszínű rántást készítek, belekeverem a finomra vágott hagymákat. Leveszem a tűzről, megszórom a pirospaprikával és felöntöm kevés hideg vízzel. Gyorsan berántom a levest és összeforralom.

A csipetkéhez először lazán elkeverem a hozzávalókat, majd kézzel rugalmas, de nem ragadós tésztát gyúrok. Néhány perc alatt összeáll, és azután már csak a csipedés van hátra. Egyből mehet a majdnem kész levesbe. A végén sóval, borssal ízesítem, tálaláshoz pedig egy kevés ecetet és tejfölt készítek mellé. 

Vigyázat, hatalmas adag lesz belőle! De nem baj, mert mint tudjuk, a kisgyerekes anyukák legnagyobb barátja, a fagyasztó...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések