KARDAMOMOS - CSOKOLÁDÉS KEKSZ

Szeptember óta nem hoztam édességet, akkor is csak a Segítsüti kekszcsomagról írtam. A dobozba került kekszek közül kettőt a korábban már itt a blogon is megtalálható receptek alapján sütöttem, bár a shortbread kicsit extrább ízesítést kapott. A két "új" keksz közül most a kardamomos-csokis keksz receptjét mutatom meg. Ennek apropója egyrészt, hogy a legfrissebb novemberi Kifőztükben most jelent meg, másrészt a segítsütis nyertesem a héten vette át a csomagját, így itt volt az ideje, hogy ide is felkerüljön. Egy tündéri hölgyhöz és családjához kerültek a kekszek, akiknek ezúton is köszönöm, hogy csatlakoztak a kezdeményezéshez, és felajánlásukkal segítették gyűjtésünket a koraszülöttek támogatására. A keksz hozzávalói közül egyébként jó néhány a Bijó Szakáruházból származik. Érdemes felkeresni az oldalukat, mert a reform- és bioélelmiszerek széles választéka megtalálható és beszerezhető boltjukban és a webáruházukban is. A kardamom különben egy igazi szuperfűszer. Egészségre gyakorolt hatása jelentős, leginkább szívizomerősítő és gyulladáscsökkentő, de szinte felsorolhatatlan mennyi minden másra is pozitívan hat. Én zöld kardamom párti vagyok, ezt használtam az Eton mess-nél is. Szerintem egész kardamomot érdemes venni, és mindig csak annyit őrölni, amennyire épp szükségünk van. Jól lezárt üvegben a  zöld kardamomtokok korlátlan ideig megőrzik aromájukat...


Hozzávalók 30 db-hoz
12,5 dkg puha vaj
17 dkg nádcukor
1 tojás
1 csipet tengeri só
5 szem zöld kardamom
25 dkg liszt
8 dkg étcsokoládé (70% kakaótartalmú)


A vajat elkeverjük a nádcukorral és a tojással. A kardamom magjait kivesszük a terméstokból, és mozsárban finomra törjük. A vajas masszához adjuk a porított kardamomot, a sót, beledolgozzuk a lisztet és az aprított csokoládét. A masszából diónyi gömböket formázunk, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk. Mindet 7 cm-es körré lapítjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések