SÜLTPAPRIKÁS JUHTÚRÓS BOURSIN - MAGYAR FINOMSÁGOK

A Szalámiboltban nem csak húskészítményeket találtok, hanem sok más finomságot is, mint például sajtokat vagy éppen juhtúrót! Ez alkalommal Ildikó egy guszta kis csomagot készített nekem az egyik új termékükből, a Racka juhtúróból. Nagyon ízletes, igazán minőségi juhtúró, csak kenyérrel és friss paradicsommal is ideális választás egy gyors, nyári vacsorának! Egyből rengeteg ötletem támadt, mi mindent lehetne készíteni belőle, de mivel időközben a meleg is gőzerővel beköszöntött, így egy kis tunki készült belőle. A boursin egy krémsajt féleség, amely Normandiából, Franciaországból származik. 1957 óta készítik különböző ízekben, nevét pedig megalkotójáról, Francois Boursin-ről kapta. Nagyon hasonló kencét otthon is kreálhatunk, összedobni egyáltalán nem starpás! Ezt a kis dagasztás nélküli kenyeret sütöttem meg hozzá, erre kenegettük a krémet. Keressétek a Racka juhtúrót a Szalámiboltban és próbáljátok ki a következő receptet!


Sültpaprikás juhtúrós boursin

Hozzávalók:
1 db közepes méretű, piros kaliforniai paprika
löttyintésnyi olívaolaj
tarkabors
tengeri só
100 g natúr krémsajt (nálam Philadelphia)
4 kávéskanál tejföl
1 pici gerezd fokhagyma, áttörve
kb 4 db friss bazsalikomlevél, felaprítva






Először a sültpaprikát készítem el. (Ha már sütöttem, én egyből négyet készítettem, hiszen hűtőben napokig eláll.) A paprikákat megmosom, félbe vágom és a magházat a magokkal együtt eltávolítom. Egy tálban összekeverem egy kis olívaolajjal, majd sóval borssal ízesítem. Vágott felükkel lefelé tepsire rakom és 220 - 240 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt meggrillezem. Visszaöntöm a tálba és átlátszó fóliával fedem le. Miután kihűlt könnyen lehúzható a héja. Egy "megkoppasztott" paprikát kis kockákra vágok és félreteszem.

A juhtúrót összetöröm, majd habosra keverem a krémsajttal és a tejföllel. Hozzáadom a zúzott fokhagymát, a felaprított bazsalikomot, végül pedig a sültpaprika kockákat is. 1-2 óra alatt már szépen összeérnek az ízek, sózni viszont nem kell, a juhtúró épp eléggé sós.




Racka juhtúró lelőhely:
Szalámibolt: 1052 Budapest Vitkovics Mihály utca 3-5. www.szalamibolt.hu

Sültpaprikás juhtúrós boursin




Megjegyzések

  1. Nagyon régóta tervezem, hogy készítek sült paprikát. Most még eggyel több okom van rá, hogy ezt megtegyem! Nagyon guszta fotókat csináltál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Próbáljátok ki, szerintem ízelni fog :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések